10% extra korting op geselecteerde sale items | t/m 28 mei
Lacoste Schoenen schoenen van Sooco.nl worden gemiddeld beoordeeld met een De prijzen van de schoenen variëren van €59.95 tot €109.95.

Sooco.nl

Schoenen online bestellen bij Sooco ✓Afgeprijsde schoenen collectie 2015 ✓24-uurs levering ✓30 dagen zichttermijn ✓Gratis retour ✓Niet goed, geld terug
9.2, gebaseerd op 3674 klantbeoordelingen.
Terug naar Merkschoenen

Lacoste Schoenen

(14 artikelen)
Schoenen Lacoste

Lacoste werd in 1933 opgericht door de Fransman René Lacoste. Deze tennisser begon het modebedrijf en koos als logo voor de alligator. Het verhaal van de alligator begint al in 1923 als Lacoste tijdens de Davis Cup in Boston een tas van krokodillenleer ziet liggen. Allan H. Muhr gaat een weddenschap met Lacoste aan: als Lacoste alle wedstrijden wint, krijgt hij de krokodillenlerentas. Lacoste krijgt de bijnaam ‘the Crocodile’, waarna een vriend van hem een logo ontwierp en dit op alle wedstrijdkleding van Lacoste drukte. Ongeveer 80 jaar later is Lacoste een bekend lifestyle merk met een uitgebreide collectie kleren, schoenen, brillen, riemen en parfum. De Lacoste schoenen zijn kwalitatief hoogstaand en de modellen zijn tijdloos. Mede hierom zijn ze zo populair geworden.


Lacoste schoenen zomercollectie 2017

Lacoste schoenen zijn sportief en casual en daardoor perfect te combineren met een spijkerbroek, chino of een short. In onze zomercollectie hebben we Lacoste sneakers voor dames, heren en kinderen. Lacoste schoenen zijn gemaakt van leer, suède, textiel of canvas. Lacoste herenschoenen zijn vaak uitgevoerd in de kleuren blauw, wit en zwart. Mooie neutrale kleuren, die uitstekend te combineren zijn met je kleding. Alle modellen hebben uiteraard de kenmerkende krokodil op de zijkant van de schoen afgebeeld. 


Lacoste schoenen online bestellen

Sportieve Lacoste herenschoenen bestel je in de webshop van Sooco gemakkelijk en snel online. Als je op werkdagen voor 20.00 uur bestelt, dan worden de schoenen de volgende dag al bij je thuisbezorgd. Er geldt gratis verzending vanaf € 75,- en een zichttermijn van dertig dagen en als de schoenen niet passen of als ze niet bevallen, kun je ze gratis aan ons retourneren. De betaling wordt uitgevoerd in een beveiligde omgeving: je loopt dus geen enkel risico.


Lacoste schoenen en sneakers banner
Filter
Model
Kleur
Maat
Prijzen
Collectie
Seizoen
Materiaal
Binnenvoering
  • 1/1

Alles over Lacoste schoenen en sneakers



Alles over Lacoste schoenen


Inhoudsopgave 

-Intro

-De geschiedenis van Lacoste

-Wat gebeurde er door de jaren heen bij Lacoste: tijdlijn

-‘Le Crocodile’

-De stijl en collectie van Lacoste

-Het succes van Lacoste

-Quote




Intro


Lacoste is opgericht in 1933 door André Gillier en de beroemde tennisspeler, René Lacoste. Het Franse bedrijf ontwerpt, produceert en verkoopt kleding, schoenen, parfum en accessoires over de hele wereld. De bijnaam van René was ‘le Crocodile’. Dit leidde tot het populaire logo van het merk, een groene krokodil.




De geschiedenis van Lacoste


In de jaren 20 van de vorige eeuw was René Lacoste een succesvol tennisspeler. Hij stond in 1926 en 1927 op nummer 1 van de wereldranglijst. Ook won hij 7 Grand Slam-titels, waaronder Roland Garros, Wimbledon en US Open.  Zijn vader wilde dat hij voor ingenieur zou gaan studeren, maar Lacoste hield zo erg van tennis dat hij hard trainde, zelfs tijdens zijn studie. 




Wat gebeurde er door de jaren heen bij Lacoste: tijdlijn


Wat gebeurde er door de jaren heen bij Lacoste?

rene lacoste1921: René, geboren in 1904, wint zijn eerste wedstrijd op 17-jarige leeftijd.

1922: Geïnspireerd door tenniskampioen Suzanne Lenglen (waar hij ook les van gehad heeft), focust René zijn energie en kracht op het produceren van meer onverwachte bewegingen.

1923: Een journalist geeft René de bijnaam ‘le Crocodile’.

1924: Lacoste maakte zijn ingenieursstudie af en vond het ballenkanon uit.  

1926: René vraagt zijn vriend Robert George voor een ontwerp van een krokodil en het logo maakt zijn debuut op de blazer van de Lacoste.

1926: Doordat de tenniskleding niet echt sportief was en de verkeerde stoffen werden gebruikt, bedacht René een tennisshirt met korte mouwen in een speciaal weefsel, ‘jersey petit piqué’. Zo ontstond de populaire Lacoste polo.

1927: René ontmoet zijn toekomstige vrouw, Simone Thion de la Chaume, ze trouwen en krijgen vier kinderen.

1933: Productie en eerste campagne van de Lacoste L.12.12 polo. De eerste witte polo met het groene krokodilletje komt op de markt .

1951: René Lacoste lanceert de inmiddels beroemde polo in verschillende kleuren.

1958: Lacoste lanceert dit jaar de eerste collectie voor kinderen. Ook ontwerpt Lacoste een lichte, maar veerkrachtige tennisschoen die prestaties en comfort combineert met elegantie.

1961: Lacoste vraagt patent aan op de kraag van de polo.

1963: René bedenkt de stalen tennisracket met een techniek die de trilling van de snaren reduceerde, wat ervoor zorgde dat de precisie van de slagen werd verhoogd en er minder kans was op blessures.

1964: René vraagt patent aan op de techniek van de stalen tennisracket.

1966: Lacoste ontwerpt een comfortabel, elegant en iconische jasje om de traditionele blazer op de tennisbaan te vervangen. Ook ontwerpt Lacoste dit jaar het uniform voor het Frans nationale skiteam.

1968: Lacoste lanceert zijn eerste parfum ‘Eau de Sport’.

1969: Lacoste lanceert zijn eerste tassen collectie van leer en ontwerpt daarnaast een jurk met het iconische polo model en een elegant silhouet.

1976: Lacoste werd opgenomen in de Tennis Hall of Fame.

1981: De eerste Lacoste boetiek opent zich in Parijs en er wordt een zonnebrillencollectie, handdoeken- en badkledingcollectie gelanceerd.

1984: Lancering van een parfumlijn voor mannen.

1985: Eigenlijk gelanceerd in 1983, ontwikkeld Lacoste een tennisschoenenlijn in 1985.

1988: Lacoste ontwerpt ‘de Equijet’ tennisracket, een uitvinding die de voordelen van brede en smalle rackets combineert.

2002: Het logo krijgt een moderne facelift.

2006: René creëert een eigen stichting om kernwaarden als teamspirit, doorzettingsvermogen, vastberadenheid, motivatie en respect voor anderen over te brengen aan kinderen door sport. 

2010: Lacoste lanceert de parfumcollectie opnieuw met een modern en iconisch flesje.

2011: 53 miljoen Lacoste producten zijn verkocht in 1.165 winkels en meer dan 2000 warenhuizen in 114 landen.

2012: Geïnspireerd door de klassieke Lacoste tas, lanceert Lacoste een nieuwe tassencollectie bekleed met petit-piqué in meerdere kleuren en groottes.



Lacoste merk krokodil 

'Le Crocodile"


Hoe kwam René Lacoste precies aan de bijnaam ‘le Crododile’? Dit kwam door een verloren weddenschap in Boston. René moest met de Franse nationale tennisploeg naar Boston om daar tegen Australië te spelen. Daar kwam hij een kapitein tegen die een prachtig krokodillen lederen koffer bij zich had. Zonder verder na te denken sloot Lacoste een deal af met zijn toenmalige trainer. Wanneer Lacoste de wedstrijd tegen Australië zou winnen, dan kreeg hij zo’n prachtig krokodillen lederen koffer. Helaas won René de wedstrijd niet. Wel vertelde hij over zijn weddenschap aan een journalist van de krant The Boston Globe. De journalist vermeldde de volgende tekst in het wedstrijdverslag: ‘Lacoste heeft dan wel de wedstrijd verloren, hij heeft wel als een ware alligator gespeeld!’ Hierop volgde dat de vrienden van René hem in Frankrijk ‘le Crocodile’ noemden, de Franse vertaling voor alligator.




De stijl en collectie van Lacoste


Eerst produceerde het bedrijf Lacoste slechts t-shirts voor tennis. Vandaag de dag heeft Lacoste een collectie bestaande uit kleding, zonnebrillen, tassen, linnen, horloges, ondergoed, geuren en schoenen.

De schoenencollectie van Lacoste is sportief en casual waardoor ze makkelijk te combineren zijn. De kleuren zijn traditioneel en vaak wit, zwart of blauw. Omdat ze gemaakt zijn van de beste materialen zijn de schoenen comfortabel en bieden ze goede ondersteuning. De kenmerkende krokodil maakt de schoenen helemaal af. De collectie bevat vele modellen waaronder de L.12.12, geïnspireerd door de originele L.12.12 polo. De L = staat voor Lacoste, 1 = voor het nieuwe soort katoen materiaal, 2 = de fabriekscode voor korte mouw, 12 = het winnende prototype gekozen door René Lacoste. 




Het succes van Lacoste


Nadat René een punt zette achter zijn tenniscarrière in 1930 hebben zijn uitvindingen en ontwerpen veel succes gehad. Het ballenkanon, het metalen tennisracket en het wereldberoemde poloshirt. Lacoste is het eerste en enige merk dat erin slaagde om bijna alle tennisspelers de tennisshirts van Lacoste te laten dragen. Daarnaast zijn er maar weinig modemerken die zo’n iconisch symbool in hun logo hebben als Lacoste. Het merk realiseerde in 2015 een omzet van 2 miljard euro en élke seconde worden er twee Lacoste producten verkocht.




"Life is a beautiful sport"

My Shoppingbag
Je Shoppingbag is leeg.
€ 5,- korting op je bestelling

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang jouw € 5,- welkomstkorting!

Nee dank je, ik wil geen korting.

Om je de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk onze cookieverklaring. Als je gebruik maakt van onze site, gaan we ervan uit dat je akkoord bent.